De twee aangeboden webshops zijn gespecialiseerd in de verkoop van technische producten. Het assortiment (1500 producten) is zo goed als hetzelfde in beide shops. Een van de twee is 2,5 jaar geleden overgenomen. De ander is zelf opnieuw opgezet. Inmiddels staan beide shops in lightspeed (oude seoshop) en zijn ze helemaal up to date.
De onderneming is gevestigd in Amsterdam en bestaat 2,5 jaar. Er is nu een eigen magazijn, maar een fulfilment optie zou een logische stap zijn. Dit omdat de huidige werkwijze niet geautomatiseerd is en hierdoor de foutmarge nog te hoog is.
Een van de twee webshops is inmiddels klaar gezet om ook de buitenlandse markt op te gaan en de eerste marketing stappen hiertoe zijn ook genomen.
De verkoper ziet voor een koper kansen in de automatisering van het magazijn middels fulfilment of integratie in eigen magazijn. Daarnaast is er te weinig gestuurd op marge. Hierdoor valt de netto winst beduidend lager uit dan mogelijk zou zijn. Dit komt mede door intern mis management. Ipv focus op marge is er veel focus geweest op uitbreiding naar buitenland, on-page optimalisaties en assortiment uitbreiding.
Ook uitbreiding van het assortiment behoord tot de groeikansen.
Ruim 60 verschillende Chinese leveranciers zitten bij de verkoop. Indien gewenst kan er gebruik worden gemaakt van een Chinese medewerker die de producten bij de diverse leveranciers verzameld en controleert voor inkoop.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 800,000 |
Bezoekers / maand | 50000 |
Branche | Audio | tv | video |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |