Retailomzet uit Google Shopping: +52%


De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

De cijfers van technologiebedrijf Sidecar laten zien dat er steeds meer reclamebudget naar Product Listing Ads vloeit. Het is nog redelijk betaalbaar en een betere plek om vraag en aanbod bij elkaar te brengen dan Google Shopping kunnen retailers zich amper voorstellen. Immers, het gaat hier om een productenzoekmachine. Des te meer een winkelier betaalt, des te zichtbaarder hij is.

Sidecar is een bedrijf dat dit biedingsproces automatiseert en vanuit die achtergrond ook goed zicht heeft op de vraag aan adverteerderszijde.

Eind vorige week publiceerde het cijfers over het eerste kwartaal van 2016. Dat betreft overwegend cijfers van webwinkels in de VS.

  • Omzet uit Product Listing Ads (PLA): +52%
  • Omzet uit mobiele PLA: +164%
  • Kliks en bestellingen: +171%
  • Return on Ad Spend: +23%

Het is aannemelijk dat deze groeitrend zich voortzet. Allereerst omdat Europese en Nederlandse adverteerders doorgaans achterlopen op Amerikaanse. In de loop van dit en volgend jaar zal de PLA-groei zich op het Europese continent vermoedelijk ook duidelijker dan nu manifesteren.

Wellicht is Google Shopping ook voor u een goed platform om uw producten van uw webshop op te promoten. 

bron | 19-04-2016