Webwinkel Vakdagen 2017


Het belangrijkste en meest bezochte e-commerce event van de Benelux vindt plaats op 18 en 19 januari 2017: de Webwinkel Vakdagen. Deze twee dagen zijn voor een ieder die zich geroepen voelt. Weet u weinig tot niets van de e-commerce wereld af? Of draait u al jaren mee in de e-commerce wereld en heeft u specifieke vragen omtrent een strategisch vraagstuk? De Webwinkel Vakdagen is voor iedereen die iets met e-commerce te maken heeft of te maken wil hebben.

Exposanten

Op de beursvloer staan exposanten die oplossingen bieden binnen verschillende thema's. In totaal zullen 250 e-commerce leveranciers op de beursvloer staan om advies te geven. De grootste e-commerce spelers uit Nederland zijn hier aanspreekbaar. Grote spelers als Bol.com en PostNL

Lezingen & thema's

Naast de mogelijkheid om te spreken met ondernemingen op de beursvloer, kunt u vele lezingen bezoeken. Dit jaar worden op 18 en 19 januari in 11 verschillende zalen lezingen gegeven door professionals over verschillende thema's. In totaal zijn er dertien thema's die hieronder kort zullen worden besproken.

Digitalisering van de overheid

De overheid zegt vol in te zetten op het digitaliseren van diensten en taken. Dat dit proces gestaag lijkt te verlopen, lijkt te komen doordat achter de digitaliseringsslag binnen lokale en landelijke overheden meer uitdagingen zitten dan we ons kunnen voorstellen. Hoe een overheidsorganisatie de burger van dienst kan zijn en hoe in te spelen op wensen en behoeften die men heeft, zijn onderwerpen die hier centraal staan.

Connected store

De 'connected store' gaat een stap verder dan een omchichannel/multichannel strategie. De primaire focus lag eerst op het aanvullen van de fysieke winkel met een webshop (of andersom). Nu is het de vraag welke stap de volgende moet zijn. In dit thema komen ondernemers aan het woord die geslaagd zijn in het nemen van de volgende stap mét een goede strategie.

Travel

Eén van de meest veranderde sectoren sinds de opkomst van internet. Fysieke reisbureaus zijn veelal het slachtoffer geworden van de opkomst van het internet. Negen van de tien aanbieders bevinden zich online in deze branche. Dat betekent dat sommige aanbieders de modernste technologie al hebben benut, maar ook dat veel ondernemers nog tekortschieten.

Mobiel

Het aantal smartphonebezitters groeit niet meer en gaat niet meer groeien. 93 procent van alle jongeren hebben er één. En 65 procent van alle Nederlanders ouder dan 12 jaar hebben een tablet. Tijdens deze lezingen zal de nadruk liggen op hoe bedrijven het beste kunnen inspelen op deze smartphonerijke wereld.

Customer Expierence

De ervaring van klanten is bijzonder belangrijk in een fysieke winkel, maar misschien doet de Customer Experience er nog wel meer toe in een online winkel. Oftewel: dit begrip is van toepassing op zowel de 'Bricks' als de 'Clicks'. Tips en voorbeelden zullen tijdens deze lezingen aan bod komen. Een retailer die hier veel op inzet is Bol.com.

Bol.com e-commerce bedrijf

 

Advanced Marketing & Analytics

Vele beslissingen van webwinkeliers worden gemaakt op basis van Big Data. Dit onderwerp zal dan ook nadrukkelijk worden besproken deze twee dagen.

Conversie

Hoe veel mensen gaan over tot een aankoop? Dat is waar e-commerce om draait. Uiteraard is het belangrijk om een gebruiksvriendelijke webshop op te zetten. En hier zitten een paar spelregels aan vast, waar de bijbehorende lezingen de volle aandacht aan zullen geven.

Content/Branding & Engagement

Als een webshop het vertrouwen van de consument heeft, zal de conversiedrempel lager worden. Dit is dé reden dat grotere webshops meer en meer energie steken in Branding & Engagement.

Operations

Dit thema omvat drie aspecten: een product online verkopen, het traject intern administratief afhandelen en de logistieke afhandeling tot aan de klant.

Selling

Alle relevante strategieën die een webshop kan gebruiken om zijn producten te verkopen, zullen hier aan bod komen. Uiteraard gaat het over de mogelijke strategieën alvorens het moment waarop de conversie plaatsvindt. Experts zullen ingaan op de manieren om de consument naar de webshop te lokken.

Brands/Fabrikanten

De ouderwetse rol van de fabrikant die een product ontwikkelt, om vervolgens de retailer het product op de markt te laten brengen, komt vrijwel niet meer voor. De meeste fabrikanten stappen over naar een model met directe transacties. In deze lezingen worden de meestvoorkomende uitdagingen behandeld met bijbehorende adviezen.

Cross Border

Naar verluidt zou Duitsland als extra afzetgebied al vijf keer meer potentiële kopers opleveren. Tijdens deze lezingen zullen kansen en belemmeringen over het verkopen in het buitenland worden behandeld. Wilt u meer weten over Europa als een uniforme digitale markt? Klik dan hier.  

bron | 04-01-2017