Webwinkels 20 procent meer omzet


De totale online omzet lag in de maand maart 23 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar.

Omzet webwinkels

Bedrijven die een of meerdere webwinkels als hoofdactiviteit hebben behaalden in de maand maart een omzet die bijna 20 procent hoger was dan dezelfde periode een jaar eerder. De omzet van webwinkels neemt vanaf begin 2018 al in verhouding toe: in januari 2018 lag de omzet meer dan 22 procent hoger dan dezelfde periode een jaar eerder en in februari 2018 werd een omzet behaald die bijna 16 procent hoger lag dan in februari 2017.

Omzet multi-channel

Ondernemingen waarvoor de omzet uit een of meerdere webshops een nevenactiviteit is, ook wel multi-channelers, zagen hun omzet met ruim 29 procent groeien in maart 2018, vergeleken met maart 2017. De omzet van omni-channelers neemt tevens steeds meer toe: in januari 2018 was de toename ruim 26 procent tegenover dezelfde periode in 2017 en in februari 2018 werd er een omzet gehaald van meer dan 21 procent ten opzichte van februari 2017.

Omzet totale detailhandel

Zoals bijna elk jaar is maart een betere maand dan februari. Dit geldt voor zowel de online omzet als de totale omzet van de detailhandel. In maart 2018 zette de totale detailhandel 1,5 procent meer om dan in maart 2017. Het aantal verkopen was bijna 2 procent meer. Daarnaast was het opmerkelijk dat de foodsector meer dan 1 procent groeide en de non-foodsector 1 procent kromp.

 

bron | 16-05-2018