4 redenen om als webshop een pop-up store te openen


Een webshop met een pop-up store, is een marketingtactiek die zegeviert. Wanneer een webshop reeds aanzien heeft gegenereerd, zal de opening van een pop-up store niet ongeroerd blijven.

Een pop-up store is niet alleen interessant voor grote retailbedrijven. Een pop-up store biedt webwinkels de kans om met hun doelgroep in contact te komen. Lightspeed noemde 4 redenen om als webshop een pop-up store te lanceren.

Naamsbekendheid krijgt boost

Een fysieke (tijdelijke) winkel zorgt voor grotere naamsbekendheid. Door de explosieve groei van het volume van webwinkels wordt het lastiger om op te vallen. Een pop-up store trekt de aandacht van elke voorbijganger, en niet alleen van hen die u specifiek zoeken. Deze mensen worden bereikt via de online marketingstrategieën. Zeker als creatief wordt omgegaan met een pop-up store kan nieuwsgierigheid worden opgewekt bij een grote groep mensen. Consumenten die anders nooit in aanraking waren gekomen met uw bedrijf, lokt u op deze manier naar uw webwinkel.

Versterk klantenbinding

Een tijdelijke winkel biedt de mogelijkheid om consumenten een persoonlijke ervaring op te doen. Door tijd en aandacht te besteden aan de klantervaring wekt u een koopverlangen op. Een kans die de digitale wereld niet biedt.

Kracht van omnichannel

Omnichannel is meer succesvol dan pure webshops of fysieke winkels. Dit kwam naar voren in een vorig artikel, waar een onderzoek van het CBS werd getoond. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het grootste deel van de consumenten eerst online op zoek gaat en de aankoop uiteindelijk toch in een fysieke winkel doet. Een pop-up store openen neemt weinig tot geen risico met zich mee, omdat de webwinkelier geen langdurige of dure huurovereenkomst dient af te sluiten.

Stijging inkomsten

Pop-ups worden in verband gebracht met innovatie en het belang van het bestaan van de webwinkel. De praktijk leert dat mensen juist in een pop-up store sneller geld uitgeven. Een idee is om twee of meer iPad's of tablets in de tijdelijke winkel beschikbaar te stellen, zodat consumenten het gehele productaanbod kunnen aanschouwen.

Pop-up stores zijn een goede investering voor elke online winkelketen. Met het verwezenlijken van een tijdelijke winkel zijn weinig kosten en een laag risico gemoeid. Mede door het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de klantenbinding kan een pop-up store voor nieuwe impulsen zorgen voor de webshop.  

bron | 20-03-2017