Op WebshopOvername staan rond de honderden reguliere webshops te koop en er staan daarnaast nog vele startups te koop. Dit is zonder enige twijfel het grootste aanbod van Nederland en Vlaanderen en vormt een prima eerste startpunt in uw zoektocht naar een geschikte overnamekandidaat. Dagelijks publiceren wij nieuwe bedrijven te koop dus u heeft de grootste kans op succes wanneer u deze aanbod pagina's goed in de gaten houdt. Daarnaast zullen wij u (indien gewenst) regelmatig op de hoogte houden van nieuwe proposities door middel van onze email alerts.
Maar het kan zijn dat u ons platform al gedurende langere tijd actief volgt en uw gewenste overnamekandidaat nog niet heeft gevonden. Of wellicht zoekt u er meerdere en is er pas een geschikte onderneming langsgekomen. Voor deze situaties bieden wij de mogelijkheid om zélf pro-actief via ons op zoek te gaan naar potentiële verkopers. Op WebshopOvername.nl zijn inmiddels ruim 40.000 (!) ondernemers actief en die kunt u bereiken middels het plaatsen van een zoekadvertentie. Op deze pagina zullen we u toelichten hoe u een zoekadvertentie plaatst en waarom dat interessant is.
Verkopers hebben de grootste kans op een succesvolle transactie, wanneer ze hun bedrijf zelf publiek (maar anoniem) te koop zetten: op deze manier komt de propositie immers bij de meeste kopers onder de aandacht en is de kans het grootst dat dé koper wordt gevonden. Maar niet alle ondernemers zijn hier zo happig op: soms is men nog niet klaar voor verkoop en speelt men enkel nog met het idee. Deze partijen zitten vaak al wel op ons platform, om zich in te lezen in de materie (denk aan de onderwerpen bedrijfswaarde en verkoopklaar maken bijvoorbeeld), maar staan nog niet geregistreerd als dusdanig. Aan de andere kant zijn er ook verkopers die wel zo ver zijn, maar zich zelf liever niet te veel bloot geven met het aanmaken van een publiek (anoniem) verkoopprofiel.
En als koper zijnde wil je deze partijen wellicht wel kunnen bereiken, om ze als het ware 'voor de markt' in het vizier te hebben en wellicht versneld een goede deal te kunnen sluiten. Om deze anonieme verkopers en kopers zoals u van dienst te zijn, is het mogelijk om een zoekadvertentie te plaatsen. Met deze advertentie is niet de verkoper vindbaar, maar bent u als koper degene met een publiek profiel en reageert de verkoper op uw advertentie! De verkoper blijft hiermee afgeschermd van de rest van het platform, indien hij/zij dat wenst.
Voor de plaatsing van een oproep in de categorie 'Gezocht', is allereerst een actief kopersaccount nodig. Heeft u een verkopersaccount en wilt u ook een oproep plaatsen: log dan eerst goed uit en maak vervolgens alsnog een kopersaccount aan (met een ander emailadres!).
Vervolgens logt u in uw kopersaccount en klikt rechts bovenaan een willekeurige webpagina op onze site op uw eigen accountnaam. Wij leiden u naar het persoonlijke WebshopOvername account en daar vindt u in het linkermenu de button 'Zoekadvertentie plaatsen'. Hier klikt u op, waarna een pop-up volgt met enkele concrete vragen die essentieel zijn voor het opstellen van een goede en effectieve zoekadvertentie. De info die u hier deelt, nemen we telefonisch met u door, alvorens de advertentie publiek (anoniem) wordt geplaatst en zichtbaar is voor de 40.000 e-commerce ondernemers op ons platform.
Potentiële verkopers moeten op basis van uw zoekadvertentie het gevoel van een mogelijk 'match' kunnen krijgen. Een goede introductie van uzelf (denk aan uw huidige bedrijf, uw werkervaring, uw kennis en netwerk maar zeker ook uw persoonlijke situatie. Hoewel anoniem, kan dit webshop verkopers toch net de juiste prikkel en het vertrouwen geven om te reageren op uw zoekadvertentie.
Cruciaal is verder uiteraard om duidelijk aan te geven wat u zoekt: branche en omzetniveaus bijvoorbeeld. Wij zien veel kopers die hun profiel graag zo breed mogelijk houden. Dat is geen probleem voor het ontvangen van onze alerts: wij sturen u dan gewoon alle bedrijven te koop die nieuw worden geplaatst. Als u echter zélf een advertentie plaatst dan is ons advies om deze zo gericht te maken als mogelijk: daarmee voelen verkopers (die matchen) zich het beste aangesproken en voorkomt u zinloze reacties.
Verder zult u zien dat een advertentie die is voorzien van gunstige financieringswijzen ('eigen middelen') de meeste reacties ontvangen, omdat verkopers dan de (vaak terechte) aanname doen dat er een snelle transactie mogelijk is. Een financiering waarbij de bank is betrokken heeft simpelweg een lange(re) doorlooptijd.
Bent u ervan overtuigd dat een zoekadvertentie uw bereik onder verkopers fors vergroot en dat er met zo'n advertentie een nieuwe doelgroep van potentiële verkopers wordt aangesproken? Log dan snel in uw kopersaccount en maak direct een zoekadvertentie aan. Wij helpen u graag verder!