Zonder bezoekers wordt er geen omzet behaald in een webshop. Daarom is het belangrijk om de verschillende bronnen van bezoekers (ook wel 'traffic') vast te stellen en te analyseren. De meeste webwinkels ontvangen traffic van de volgende kanalen: Zoekmachines (Google, Bing), affiliates, prijsvergelijkers, direct verkeer en (veelal in mindere mate) via incoming links en verstuurde nieuwsbrieven.


In de kennisbank bespreken we alle bronnen. Op deze pagina zoomen we in op Beslist.nl als traffic/omzet kanaal.

Wat is Beslist.nl?

Beslist.nl is van oorsprong een prijsvergelijker van consumentengoederen: Bezoekers gaan naar Beslist.nl om (soms) specificaties te vergelijken en (meestal) om te kijken waar ze een product het goedkoopst kunnen kopen en/of het snelst in huis hebben.

De bezoekers van Beslist.nl hebben veelal een directe koopintentie, waarmee het bezoek relatief interessant is en zich positief onderscheid van informatiezoekers.

Waarom verkopen via Beslist.nl?

Op Beslist.nl staan meer dan 25 miljoen producten van 10.000 webshops. Dagelijks ontvangt Beslist.nl ruim 600.000 bezoekers met koopintentie, waarmee het tot 1 van de grootste websites van Nederland en België kan worden gerekend.

De voordelen die Beslist.nl zelf noemt:
- Bereik eenvoudig online shoppend Nederland
- Maximaal verkoopvolume
- Toename van uw omzet
- Afrekenen per bestelling
- Positionering beïnvloeden door biedingen
- Bieden tot op merkniveau
- Overzichtelijke statistieken
​- Beslist.nl is onafhankelijk

Hoe verkoop ik via Beslist.nl?

Er zijn 2 type accounts waar u zich voor kunt inschrijven: Het gratis starters account, waarmee u eerst 1250 bezoekers ontvangt. Zodra dit aantal is bereikt kunt u overstappen op het standaard winkelwagen account.

In het verleden had Beslist.nl een ‘cost per click’ model, waarbij de webshop voor iedere bezoeker betaalt die vanaf Beslist naar de shop gaat. Tegenwoordig ligt de focus op een ‘cost per sale’ model waarbij webshops Beslist.nl een deel van de opbrengst per order afdragen. Dit model heeft het 'winkelwagen account'. Het voordeel van dit account is dat het werkt op basis van 'no cure no pay'. Het nadeel is dat de klanten op het platform van Beslist.nl blijven en niet meer op uw eigen webshop terecht komen. (vergelijk het met Bol.com)


Terug naar de kennisbank startpagina of ga naar alle bedrijven te koop.