Monoprix ziet kansen in overname Sarenza


Winkelketen Monoprix is momenteel in onderhandeling met het e-commerce bedrijf Sarenza, dat zich specialiseert in het verkopen van schoenen en is één van de belangrijkste merken in Frankrijk. Naar verluid zou de deal zelfs al binnenkort rond kunnen zijn.

Eind 2017 breidde Monoprix al uit door met de Britse online supermarktketen Ocado een samenwerking aan te gaan, waar één van de overeenkomsten was dat Ocado een geautomatiseerd distributiecentrum gaat bouwen in Parijs. Dit was een zet om het AmazonFresh te bemoeilijken voeten aan de grond te krijgen in Frankrijk.

Jean-Charles Naouri van Groupe Casino (moederbedrijf van Monoprix) geeft ook aan dat deze strategische zet bij moet dragen aan de leiderspositie van stedelijke e-commerce in Frankrijk. Hier voegt hij aan toe: “De overname zal Monoprix aan de voorhoede van de online verkoop van mode en decoratie brengen.”

Strategie Monoprix

Het Franse bedrijf is een belangrijke speler op het gebied van bedrijven die zich richten op het perfectioneren van een omnichannel-strategie. Monoprix loopt op het vlak van mode, decoratie en schoonheidsproducten ver voor op de meest soortgelijke bedrijven. Monoprix geeft zelf aan dat de deal zo goed als rond is, wanneer er geen problemen opduiken met de vakbonden of de Franse mededingingsautoriteit.

Bekijk hier de webwinkels die te koop staan op Webshopovername.nl. 

bron | 19-02-2018