Abonnementen markt groeit


De abonnementen markt groeit. Er is zelfs vraag naar Bol.com abonnementen. Maar de meeste vraag is naar abonnementen in dranken en voeding, aldus het markt onderzoek van Multiscope.

Abonnementen zijn voorspelbaar inkomen

Abonnementen als bedrijfsmodel wordt al jaren als de heilige graal beschouwt. Voornamelijk het voorspelbaar inkomen en de verhoogde klantenbinding is aantrekkelijk. Dat vraag en aanbod van abonnementen groeit zien we terugkomen in de groei van deze markt: de verwachting is een groei van 1,4 miljard naar 2,4 miljard in het komende jaar, aldus Multiscope. 

Dranken en maaltijden als abonnement 

Onderzoek van Multiscope toont aan in welke (fysieke) productcategorieën de grootste vraag naar abonnementen ligt: het blijkt dat Nederlanders vooral geïnteresseerd zijn in abonnementen in dranken, zoals bier, wijn en zelfs melk of frisdrank. Ook de maaltijdboxen zijn in trek. Hier doen maaltijd aanbieders en online supermarkten als Hello Fresh, Marley Spoon en Picnic al jaren hun best voor. 

Abonnementen ideaal voor herhaalaankopen

Naast de levensmiddelen blijkt de vraag naar drogisterij producten ook groot. Dit zijn vaak de maandelijkse herhaalaankopen zoals scheermesjes en tandpasta. 

Bol.com account in abonnementen

Opvallend is de vraag naar abonnementen bij Bol.com. Wat dat precies in zal houden is nog in te vullen, maar dat het platform en de Bol.com verkopers hier een kans hebben liggen is duidelijk. 

Webshops te koop in abonnementen 

In ons aanbod staan geregeld webshops die (gedeeltelijk) werken met abonnementen. Gebruik de filter op onze aanbodpagina met als zoekterm ‘abonnementen’ en de lijst met over te nemen webshops o.b.v. abonnementen wordt gevormd. 

bron | 26-10-2021