SendCloud wil met investering Europese e-commerce markt openbreken


E-commerce is al jaren een van de snelst groeiende branches binnen Europa. Voor kleine en middelgrote webwinkels is het moeilijk de grote spelers bij te houden. De relatief hoge verzendtarieven en beperkte verzend- & retourmogelijkheden spelen hierin een belangrijke rol. Sendcloud heeft juist voor de kleinere en middelgrote webwinkels een online verzendplatform gebouwd. Investeerders TINN Capital en de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM) hebben 2 miljoen euro geïnvesteerd om het bedrijf te helpen hun doel te bereiken.

Rob van den Heuvel CEO Sendcloud:

"Wij versterken de concurrentiepositie voor onze online retailers. Door het collectief inkopen bij grote vervoerders zoals DHL, PostNL en Same Day Delivery netwerk Fadello ontvangen wij volumekorting welke wij doorberekenen aan onze klanten. Daarnaast bieden we unieke tijdbesparende plug-ins zodat relatief kleinere webwinkels zich kunnen meten met de grote spelers." Het bedrijf doet dit succesvol in Nederland, België en Duitsland en is voornemens haar markt uit te breiden naar heel Europa."


Sterke fundering

De investeringsronde geleid door investeringsmaatschappijen BOM en TINN Capital, vormt de basis om één sterk Europees verzendnetwerk te creëren. SendCloud zal de investering gebruiken om dit jaar uit te breiden naar diverse Europese landen.

Over SendCloud

Het online verzendplatform van SendCloud helpt online winkels met het optimaliseren van het verzendproces, door samenwerkingsverbanden met diverse vervoerders in Europa. Het bedrijf biedt online retailers een efficiënt verzendplatform. Hierdoor kunnen webwinkels zelf de meest geschikte verzendoplossing selecteren, bijbehorende verzen labels automatisch printen en pakketten versturen. Het bedrijf is succesvol actief in Nederland, België en Duitsland.

 

 

 

bron | 24-02-2016