Bricks & Clicks strategie van Blokker


De Bricks & Clicks strategie is dit jaar bovenaan Blokker’s to do lijst vinden. Dit houdt in dat blokker het online aanbod (Clicks) gaat gelijktrekken met het assortiment dat in de winkels te vinden is (Bricks). Tot voorkort opereerde de webshop en de fysieke winkels totaal los van elkaar. Door de Brick & Click strategie hoopt Blokker een consistent aanbod te kunnen leveren dat beter op de klant is afgesteld.

 

Logistieke verbeteringen en vernieuwde gebruiksvoorwaardes moeten klant tevreden stellen

De bezorg- en ophaal mogelijkheden worden ook onder de loep genomen. Wat de plannen rondom dit thema zijn is niet bekend maar een combinatie van online bestellen en in winkels ophalen zal er hoogstwaarschijnlijk tussen zitten. Verhoogde klantenservice lijkt dan ook het doel. Dat zie je ook terug in de gebruiksvoorwaardes van de Douwe Egberts-waardepunten die sinds kort ook in de webshop te gebruiken zijn.

Daarnaast is Blokker ook het distributiecentrum in Geldermalsen aan het verbouwen. Het huidige e-commerce distributiecentrum gelegen in Gouda zal dit jaar gesloten worden. Ook is de verhuizing van Blokker’s hoofdkantoor inmiddels afgerond naar de locatie van Nextaill in Amsterdam Zuidoost.

 

bron | 08-02-2019