Duitse winkeliers hebben moeite met online


Onze oosterburen blijken moeite te hebben met het starten of groeien van online verkopen. Maar liefst 65% van de Duitse winkeliers verkoopt geen producten online. 

Wie is niet online?

Dit hoge percentage wordt vooral gedreven door winkeliers in de supermarkten, winkels in de kledingbranche en specialisten zoals juweliers. Toch jammer wanneer consumenten juist verwachten dat winkeliers zich zowel in de voetgangerszones bevinden als zich online positioneren. 

Marktplaatsen steeds belangrijker

De Duitse winkeliers die wel online verkopen vinden online marktplaatsen steeds belangrijker. 16% van de online winkeliers verkoopt ook via eBay en/of Amazon. 

Ook in Nederland maken steeds meer webwinkeliers gebruik van externe verkoopkanalen en marktplaatsen. Wij zien steeds vaker dat webshops met een Amazon, Bol.com of eBay account zich aanmelden. Het overdragen van een verkoopaccount zoals een Bol.com is zeker mogelijk maar dient wel voorbereid te worden. 

 

bron | 18-09-2019