ElektronicPartner brengt elektronicabranche onder in één webshop


Met 475 aangesloten winkels in Nederland, vestigingen in zes andere Europese landen is het Duitse bedrijf ElectronicPartner (EP) een toonaangevende speler in de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Om de honderd ondernemers zo goed mogelijk aan de man te brengen, heeft ElectronicPartner Nederland B.V. één EP webshop opgesteld. Hiermee is de gedachte over omnichannel omgedraaid, aldus hoofd e-commerce Paul Mulder.

Omnichannel

Het gedachtegoed rondom omnichannel omvat het idee dat vanuit de klant beredeneerd moet worden hoe de ondernemer dient te handelen. Mulder stelt echter dat dit proces begint bij de winkels zelf. ElectronicPartner geeft de ondernemer de kans om zich zo goed mogelijk te presenteren op hun webshop door accuraat gebruik te maken van tekst en beeld. De vernieuwde webshop van EP biedt een groot scala producten aan uit de consumenten- en huishoud elektronicabranche, die gelinkt zijn aan verschillende ondernemers.

Online als offline

Het onlineprincipe wordt ook toegepast in de fysieke winkels. Verschillende schermen worden door de verkopers gebruikt om samen met de consument het aanbod te bekijken en te beoordelen. Uiteindelijk kan een weloverwogen keuze worden gemaakt op basis van de wensen van de consument.

Waarom wachten?

Waarom zou u moeten wachten op een product - dat u online heeft besteld in de winkel - terwijl het product in de winkel aanwezig is? Dat de klant deze mogelijke beperking niet mee hoort te maken, besefte ElectronicPartner zich maar al te goed. Daarom is hun virtual shelf gekoppeld aan de kassa in de winkel.

 

bron | 03-10-2016