Paazl en Fadello zien logistieke kansen


Het Amsterdamse bezorgbedrijf Paazl heeft het idee van same-day-delivery van het bedrijf Fadello aan haar logistieke platform toegevoegd. Door deze samenwerking moet het voor webwinkels en consumenten aantrekkelijker worden om een overeenkomst aan te gaan met Paazl. Paazl en Fadello zijn ervan overtuigd dat deze dienst komend jaar enorm populair zal worden. 

Webwinkeliers vs. consumenten 

Paazl noemt de webwinkeliers het gebied waar terrein moet worden gewonnen. Same-day-delivery wordt steeds bekender onder de consumenten, maar volgens Paazl zijn de webwinkeliers nog niet dermate overtuigd van het concept. De feiten ondersteunen deze uitspraak: 44 procent van de Nederlandse consumenten heeft oor naar het concept van same-day-delivery, maar slechts 3 procent van alle webwinkeliers biedt deze bezorgoptie ook daadwerkelijk aan. Dit bleek uit een onderzoek van Multiscope. 

Het heikel punt voor webwinkeliers zijn de prijs en de beschikbare technologieën. Paazl en Fadello zijn echter van mening dat deze barrières spoedig worden doorbroken. Fadello gebruikt regionale koeriers, waarvan de tarieven niet veel hoger liggen dan bij de reguliere levering. 

Same-day-delivery ook interessant voor retailers

Naast webshops zijn retailers een doelgroep van Paazl en Fadello. Uit een onderzoek van Ecommerce News Nederland blijkt dat er nog veel terrein te winnen valt op het gebied van logistiek. Eén van de gevonden resultaten was dat maar liefst meer dan 40% van alle webwinkeliers haar producten niet de dag na de bestelling kunnen leveren. 

De huidige klanten van Paazl zijn webwinkeliers van formaat: Scotsch & Soda, Freetz.nl, LaDress, G-star, ReplaceDirect, Freshcotton, Bol.com, Coolblue en Wehkamp.

Afbeeldingsresultaat voor same day delivery

 

bron | 10-10-2016