Gat in de markt: passende dozen


Niet elke webwinkelier heeft een range aan verschillende vouwdozen beschikbaar. De zoektocht naar een geschikte doos is enorm 

tijdrovend: eerst zoek je naar de juiste maat, dan naar de beste prijs. Dozenzoeken.nl wil dat proces versnellen.

Raymond van Rijs en Erwin de Bruijn zijn eigenaar van Double Media, bureau voor het ontwikkelen van websites en actief met meerdere webwinkels. Zij ervoeren bij de bouw van hun webshops een gemis aan de juiste maat dozen om de verkochte artikelen in te versturen. Van Rijs: ‘Een doos moet zo goed mogelijk aansluiten op het product. In te grote dozen gaat opvulmateriaal en daar zijn ook kosten aan verbonden.’ Om nog maar te zwijgen over kosten van opslag, verzendi

ng, vervoer et cetera. Besparing in tijd en geld moest dus mogelijk zijn. Ze bedachten daarvoor Dozenzoeken.nl, een website die te gebruiken is als zoekmachine én als offerte-aanvrager. ‘Wij zien dit als tool voor de webwinkelier.’ De site is in januari live gegaan en heeft inmiddels twintig leveranciers en

 een aanbod van meer dan duizend dozen. De uiteindelijke verkoop vindt plaats op de site van de leverancier.

bron | 01-04-2016