Kaufland.de zoekt Nederlandse verkopers


De bekendste Duitse marktplaats Kaufland.de (de nummer 2 na Amazon) is actief op zoek naar meer Nederlandse verkopers. Nederlandse ondernemers vormen nu al de op-een-na grootste groep internationale verkopers op het Duitse e-commerce platform. De e-commerce gigant is ook geïnteresseerd in Nederlandse ondernemers vanwege de verregaande professionalisering van het Nederlandse e-commerce landschap. ‘Nederlandse verkopers zijn erg competitief als het gaat om prijzen, verzendkosten en levertijden.’

Verkoopaccounts

Dat vertelt een woordvoerder van Kaufland.de aan Twinkle naar aanleiding van de aanwezigheid van het bedrijf op de Webwinkel Vakdagen Summer Edition, dat vorige week plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht. Kaufland.de is een van de snelst groeiende ecommerce platformen in Duitsland. De online marketplace komt voort uit het voormalige Real.de, dat in juni 2020 werd overgenomen door Schwarz Gruppe – moederbedrijf van onder meer Lidl en Kaufland. Onder de vlag van Kaufland.de wordt de e-commerce tak voortgezet.

Waarde van webshops

Voor de waardering van webshops is het steeds belangrijker om ook online handelsplaatsen mee te nemen in de online strategie. Zagen we in het verleden veel multi-language shops, die soms moeilijk te managen waren, met de komst van marktplaatsen is de internationale stap makkelijker te zetten. Het uitbreiden met een Kaufland account lijkt een goede zet voor de ondernemer met internationale ambities.

bron | 16-07-2021