Lightspeed test pop up stores met iZettle


Lightspeed (voorheen SEOshop) wil webwinkeliers bekender maken met de mogelijkheid te werken met een fysieke winkel. Daartoe gaat het in blokken van een week pop-up stores ‘weggeven’.

In feite gaat het om een gesponsorde pop-up store waar webwinkels voor de periode van een week kunnen intrekken. Jogha is de eerste webshop die dit doet. Sjeel Koster van Lightspeed legt uit: “Hiermee testen we een concept, het is niet zo dat we komende maanden een vol bezette pop-up store faciliteren.”

Het bedrijf werkt met een pop-up makelaar om locaties te vinden. Jogha zit deze week in Amsterdam aan de Huidenstraat 13, te midden van alle hippe en trendy winkeltjes in de 9 straatjes. De volgende zaak kan elders zitten. De tijdelijke fysieke winkels worden gefinancierd door Lightspeed en betaalbedrijf iZettle. Dat verkoopt en exploiteert kleine, draagbare kassa’s die per telefoon werken. Ongeveer dertig procent van de klanten van Lightspeed heeft een fysieke webwinkel. Het bedrijf probeert meer van hen bekend te maken met het fysieke verkoopkanaal. Dat is geen geheel verrassende strategie, aangezien het Canadese hoofdkantoor een specialistische verkoper is van POS-hardware, jargon voor geavanceerde kassasystemen.

bron | 12-04-2016