Magento laat webwinkelier klantgedrag zien


Onlangs werd bekend dat het e-commerce management systeem Shopify winst boekte ten op zichte van het open source platform Magento. Volgens vele critici deden de twee ook niet voor elkaar onder. Maar met de meest recente aankoop van Magento, wordt een behoefte van vele webwinkeliers vervuld en lijkt Magento hiermee terrein te winnen op het gebied van e-commerce management systemen.

Van Ebay naar Permira

Magento is bekend met bedrijfsovernames, aangezien zij tot de herfst van 2015 nog in het bezit van Ebay waren. Momenteel is Magento in het bezit van het Britse miljardenbedrijf Permira.

RJMetrics en Magento

Het software bedrijf RJMetrics voorziet bedrijven van Big Data. Hiermee kunnen bedrijven geholpen worden om op situaties in te spelen of juist te anticiperen op verwachte gebeurtenissen. RJMetrics telde 70 werknemers, waarvan 40 mensen Magento als nieuwe werkgever zullen krijgen. De overige 30 werknemers zullen voor het bedrijf Stitch gaan werken. Dit bedrijf zal de oude klanten van RJMetrics onder zijn hoede nemen.

'Software as a service'

Magento zal de functies van RJMetrics aanbieden via het SaaS-model (software as a service). Dit betekent dat Magento webwinkeliers voorziet van de functies, waar een maandelijks bedrag tegenover zal staan.

Magento Analytics

Google Analytics laat de webwinkeliers enkel de page views, het aantal klikken, de posities e.d. zien. Magento Analytics zal de webwinkelier voorzien van de zogeheten customer lifetime value. Dit betekent dat je als webwinkeleigenaar het gedrag van kopers kunt volgen: is het iemand die eenmalig iets koopt? Zo nu en dan een aankoop doet? Of is het een vaste klant?

Wat doet RJMetrics?

Bent u benieuwd naar wat RJMetrics precies doet, naast het produceren van de customer lifetime value? Bekijk dan onderstaand filmpje.

-

 

bron | 02-08-2016