Miss Etam lanceert nieuwe website


Miss Etam heeft een nieuwe website gelanceerd. Nordin van der Maaten, projectmanager E-commerce, is trots: ‘De website is eindelijk responsive. Vanwege omstandigheden is dat er nooit van gekomen’.

De nieuwe website van Miss Etam wordt vooral gekenmerkt door een vernieuwde huisstijl.

‘Alles is wat rustiger geworden. We hebben de afgelopen drie jaar veel getest’, vertelt Van der Maaten aan Twinkle. ‘Er is functioneel niet veel veranderd aan de website, want er staat een goed converterende webwinkel.’

Elke dag nieuwe artikelen

Het bedrijf belooft op de homepage ‘elke dag nieuwe artikelen’ toe te voegen aan de online winkel. ‘Het hele assortiment staat erop’, benadrukt Van der Maaten. ‘Maar als we een nieuwe collectie aan het begin van de week binnenkrijgen, dan voegen we die artikelen mondjesmaat - maar wel zo snel we kunnen - toe. Zo zien klanten elke dag weer nieuwe producten’.

Vaker gratis verzending 

Daarnaast is de besteldrempel voor gratis verzending verhoogd van 25 naar 30 euro. ‘We zien dat klanten die tussen die bedragen bestellen, meer retourneren’, legt Van der Maaten uit. ‘Dus dit besluit is ook kostendekkend. We hebben er goed op gelet dat we onze klanten zo min mogelijk belemmeren met deze beslissing. Gemiddeld ligt de bestelwaarde op het dubbele van de nieuwe drempel voor gratis verzending.’

Verkoop via Wehkamp, Bol.com, Zalando

Miss Etam blijft daarnaast verkopen via externe websites als Wehkamp. ‘Ook is onze positiekleding op Bol.com te vinden en verkopen we via Zalando’, aldus Van der Maaten. ‘We voeren momenteel gesprekken met andere partijen. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat we een grote groep nieuwe klanten bereiken door via partnerwebsites te verkopen.’

Een nieuwe website met een nieuwe huisstijl geeft uw bedrijf een frisse look en zorgt mogelijk voor gratis PR. 

bron | 17-05-2016