"Nederlandse e-commercemarkt wordt volwassen"


De online omzet in het vierde kwartaal in 2017 bedroeg bijna 6,9 miljard euro. Dit is een groei van 11% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dit totale online omzet van 2017 is uiteindelijk 22,5 miljard euro geworden. Vergeleken met de online omzet van 2016 is dit een groei van 13%. Deze cijfers zijn vrijgegeven door de Thuiswinkel Markt Monitor.

Directeur Thuiswinkel.org Wijnand Jongen noemt de cijfers van de Nederlandse e-commerce markt een teken van het volwassener worden van de sector. Daarbij somt hij enkele cijfers op, die deze uitspraak ondersteunen.

95% koopt online

Van alle Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder koopt maar liefst 95% zo nu en dan iets online. Uit het rapport blijkt dat de gemiddelde besteding per product wel iets lager is dan vorig jaar, maar de frequentie van het aantal online bestedingen is in verhouding meer gestegen, waardoor de totale online omzet nog steeds een flinke groei doormaakte.

Consument blijft online kopen

Een aantal redenen zorgen ervoor dat consumenten online aankopen blijven doen in Nederlandse webshops. Ten eerste kent de Nederlandse e-commercemarkt een uitstekende infrastructuur: betrouwbare webshops zijn goed vindbaar. Daarnaast beschikken vrijwel alle betrouwbare webshops over een veilige webshop, waardoor de consument het vertrouwen heeft dat met hun persoonlijke gegevens op juiste wijze wordt omgegaan. Tevens is Nederland een land waar snelle en goed beveiligde internetverbindingen aanwezig zijn door het hele land. Dit alles zorgt ervoor dat er een stabiele basis ligt voor Nederlandse consumenten om meer online aankopen bij webwinkels te doen.

Bekijk hier alle webshops die te koop staan op WebshopOvername.nl

bron | 12-03-2018