10 belangrijke SEO-aspecten


SEO is afgekort van search engine optimatization of search engine optimizer. Oftewel, het optimaliseren van zoekmachines. Bent u nog niet bekend met SEO? En bent u op zoek naar een toegankelijke SEO gids? Bekijk dan nu de gids van MOZ, een Amerikaanse SEO adviesbureau. Omdat we u niet direct in het diepe laten springen, zal hier uiteen worden gezet wat de gids te bieden. 

De gids bestaat uit 10 hoofdstukken. 

H1. Hoe werken zoekmachines? 

In het eerste hoofdstuk wordt uitgelegd hoe een zoekmachine werkt. Het hoofdstuk eindigt met een zelf uit te voeren experiment, waarbij je een website opstart en uiteindelijk zelf op zoek gaat naar een patroon dat wordt gebruik door zoekmachines. 

H2. Hoe gaan mensen om met zoekmachines?

De uitspraak "Build for users, not for search engines" komt u vast niet onbekend voor. Mensen zoeken veelal op 3 manieren in zoekmachines: 

  1. "Doe" - Men wil iets doen, bijvoorbeeld het kopen van een webshop. 

  2. "Weet" - Men wil iets weten, zoals waar vind ik een SEO gids?

  3. "Ga" - Ik wil graag ergens naar toe op internet, zoals naar de site van WebshopOvername. 

H3. Waarom zoekmachine marketing noodzakelijk is

Het begrijpen van de mogelijkheden en beperkingen van zoekmachines zorgt ervoor dat u op een juiste manier omgaat met uw website. Zonder SEO kan een website onzichtbaar zijn voor zoekmachines. 

H4. Zoekmachinevriendelijk design & development

In dit hoofdstuk wordt ingegaan op het technische aspect, waar programmeurs en designers bij nodig zijn. 

H5. Keyword

Het gaat niet altijd om de hoeveelheid bezoekers uw website trekt, maar meer wat voor soort bezoekers uw website krijgt. Hierbij is het gebruikte keyword erg belangrijk. 

H6. De invloed van gebruiksvriendelijkheid, user experience en content op de ranking 

In dit hoofdstuk wordt uitgelegd hoe deze aspecten moeten worden benaderd om de best mogelijke ranking te behalen. 

H7. Groeiende populariteit en links

Zoekmachines zien het web als een metropool, waar links de straten zijn tussen websitepagina's. Door middel van een link analyse kan de zoekmachine ontdekken hoe websitepagina's aan elkaar gerelateerd zijn en op wat voor manier. 

H8. Tools en diensten voor zoekmachines

Er zijn vele tools en diensten die de ranking van de website kunnen optimaliseren. Een voorbeeld is Google Analytics, waar website-statistieken achterhaald kunnen worden. Of Yoast WordPress SEO, waar een WordPress website on-page wordt geoptimaliseerd.

H9. Mythes en onwaarheden over zoekmachines


Erg belangrijk voor elke beginner. Wat is in concrete woorden en voorbeelden van groot belang voor uw website? Wanneer bent u fout bezig? Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat u gedupliceerde content op uw website heeft staan. Als dit probleem zich in grote mate voordoet kan dit negatieve invloed hebben op de ranking van de website.

H10. Succes meten


Heeft raakvlakken met H8., maar in dit hoofdstuk wordt uitgelegd naar welke aspecten u moet kijken om te concluderen of uw website succesvol is of niet.

Tip: Onderaan het laatste hoodfstuk (H10) staat gratis Anlaytics Software, mocht u daar naar op zoek zijn. 

bron | 14-12-2016