Grolsch krijgt een nieuwe eigenaar


Het grote Japanse drankconcern Asahi Group Holdings werd per 11 oktober de nieuwe eigenaar van de biermerken Grolsch, Peroni en Meantime. 

van Sabmiller naar Asahi Group Holdings

Het Nederlandse Grolsch, het Italiaanse Peroni en het Engelse Meantime waren tot voor kort onderdeel van SABMiller, de op één na grootste brouwerijgroep ter wereld. In september 2015 werd bekend dat het grootste brouwerijbedrijf ter wereld AB Inbev SABMiller zou overnemen. Hiermee ging de overname van de drie brouwerijbedrijven - door Asahi Group Holdings - gepaard. 

Asahai is ambitieus 

Het Japanse drankconcern poogt op deze manier de Europese markt in handen te krijgen. De eigenaar van Asahai Group Holdings Akiyoshi Koji was vol lof over de geslaagde overname: "Deze dag zal niet snel worden vergeten. Vol trots kan ik zeggen dat we een unieke en aantrekkelijke groep zijn geworden met merken die over de hele wereld geliefd zijn. Als we goed weten samen te werken, ben ik ervan overtuigd dat we onze markten nóg verder kunnen uitbouwen en de behoeften van de consument nog beter kunnen bevredigen."

Hector Gorosabel, de CEO van Asahi Europa sprak over de grote kansen om als een van de beste bierbrouwers ter wereld te kunnen ambiëren. Hij voegde hieraan toe dat door de ontwikkeling van de consument - die steeds kritischer over de kwaliteit en herkomst is geworden - Asahi in staat is om een van de grootste te worden: "Wij beschikken over de merken en het belangrijkste: de mensen, om ervaringen van consumenten onvergetelijk te maken."

Grolsch kijkt uit naar samenwerking


De Managing Director van het Koninklijke Grolsch Andrei Haret is ook zeer te spreken over het toekomstig onderkomen. Ze laat weten dat SABMiller ervoor heeft gezorgd dat een sterke ontwikkeling heeft kunnen plaatsvinden en het portfolio en marktaandeel van Grolsch sterk is uitgebreid. Maar enthousiast over Asahi is hij ook zeker: "Asahi zal ons zeker nieuwe impulsen geven om het merk Grolsch nog groter te maken. De eerste plannen zijn reeds in de maak en ik ben ervan overtuigd dat onze klanten en consumenten de komende jaren verrast gaan worden door nieuwe biersoorten en creatieve concepten."


Afbeeldingsresultaat voor grolsch

bron | 11-10-2016