Retour afzender kost webwinkel 10 euro


Tweederde van alle webwinkels nemen de retourskosten voor zichzelf. En dat terwijl dit niet verplicht is. Tevens omvat dit een bedrag van tien euro per pakket dat de webwinkel retour ontvangt.

Ondanks dat deze cijfers voor webwinkels in Duitsland gelden, zal dit bedrag niet veel verschillen met de webwinkels in Nederland.

Het EHI Retail Institute, een Duits onderzoeksbureau in de retail publiceerde onlangs een rapport van een onderzoek waar de focus lag op het proces omtrent het retourproces van de e-commerce wereld.

15 tot 60 procent retour afzender

Gemiddeld wordt vijftien procent van alle bestellingen in een Duitse webshop op retour gestuurd. Per branche verschilt het percentage heftig: een percentage van zestig procent is niet ondenkbaar als het gaat om modeproducten.

Aard van kosten voor webwinkel

Controle van de productkwaliteit, zo blijkt, kost een webwinkel het meeste geld. Daarnaast komt het ook nog vaak voor (37 keer op de 97 bestellingen) dat artikelen niet meer verkocht kunnen worden. Even vaak nemen Duitse webwinkels de retourskosten voor hun rekening.

 


 

bron | 03-01-2017