Conversietip: net dat beetje extra omzet


Voor welke sokken, niche of type elektronisch device u ook een shop opent: met u strijden vele anderen om online marktaandeel. Hoe kunt u als webwinkel net dat beetje extra omzet binnenhalen? Drie tools die helpen.

1. Monitor de prijzen van de concurrentie
Naast uw webshop bezoekt de bezoeker vaak ook de webshops van de concurrentie. Om hem überhaupt binnen te krijgen zal uw prijs competitief moeten zijn. Het continu monitoren van de prijzen van uw concurrent en daar uw eigen prijzen op aanpassen lijkt lastig, maar met een service zoals die van Prisync.com is dat prima te doen. De url van de concurrent invoeren en monitoren maar - via de API kunt u ervoor zorgen dat u bij wijzigingen bij concurrenten de prijzen op uw website aanpast - of dat uw AdWords inkoop wordt aangepast.

2. Beheer uw externe productaanbod
Om met uw competitieve prijs gevonden te worden, wilt u aanwezig zijn waar de koper zoekt. Google Shopping, Tweakers, Beslist, Kieskeurig zijn kanalen die hiervoor vaak gebruikt worden. Per kanaal wilt u snel kunnen beslissen om op basis van recente prestatie en huidige concurrentie een product wel of niet aan te bieden. Datafeedwatch.com biedt deze oplossing.

3. Verkoophulp op basis van gedrag
Het hebben van een live chat vanuit serviceoogpunt is enerzijds lastig gezien de bemanning bij kleinere webshops, anderzijds valt hij door continue aanwezigheid ook bijna niet meer op. De chat als verkoophulp is een interessante variant. Met intercom.io kunt u een chatbox in de vorm van Facebook Messenger activeren wanneer een bezoeker van uw webshop een bepaald gedrag vertoont – gedrag dat koopintentie verraadt. Een mooi moment om persoonlijke hulp te bieden.

bron | 18-03-2016