Webwinkel V&D.nl vandaag live gegaan


V&D is op 5 september 2018 teruggekeerd als online warenhuis VD.nl.

De oprichters van V&D openden 25 jaar na hun start het eerste moderne warenhuis van Nederland in de Kalverstraat te Amsterdam. V&D heeft 128 jaar een belangrijke rol vertolkt binnen de detailhandel. In 2016 viel het doek voor de keten.

 

Na twee jaar afwezigheid, komt V&D terug als een online warenhuis. De doelgroep waar V&D zich op richt zijn de actieve 40+’ers. De aangeboden producten worden geleverd door bekende partners en merken. Op deze manier wil V&D de kwaliteit van de producten alsmede de levering en service waarborgen. 

De vertrouwde V&D vlag roept bij de consument weer het oude V&D gevoel op, maar dan gestoken in een nieuw jasje. De ambitie van V&D is om een vervolg te geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann. Het is dan ook de bedoeling dat op termijn de succesvolle merken uit het verleden weer een rol gaan spelen (Liv, Soho, Prijzencircus, etc.).

 

De verantwoordelijke directeur van V&D is Alexander van Slooten. Deze was 11 jaar verantwoordelijk voor de online activiteiten van Wehkamp en is sinds 2016 verantwoordelijk voor e-commerce binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat).

Het merkenportfolio van V&D ligt sinds 2016 in handen van de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex voorzitter HEMA). Eerder waren zij verantwoordelijk voor het lanceren van het social commerce platform FRENDZ en de exploïtatie van het merk Schoolcampus.

Een bekende naam voor velen kan op deze manier online vervolg vinden! 

bron | 05-09-2018