Sander Scholten is een van de oprichters van WebshopOvername. Ter versterking van zijn team is hij op zoek naar Commerciële medewerk(st)er voor hun overnameplatform.

Kan je wat over jezelf vertellen?

“Ik ben 41 jaar (bijna 42, maar who is counting ). Samen met mijn vriendin en 2 jonge dochters woon ik in Amsterdam. In onze vrije tijd trekken we er graag met onze camper op uit en in de avonduren drink ik graag een goed glas wijn. Na mijn studie Bedrijfskunde in Groningen ben ik gestart bij DSM, maar het ondernemersbloed begon al snel te kriebelen. Rond 2010 leerde ik Ben Koppenens kennen, wat in 2015 leidde tot de gezamenlijke oprichting van WebshopOvername.nl. Voor mij lijkt alles wat ik in voorgaande jaren heb gedaan samen te komen in ons overnameplatform en adviesbedrijf en daar ben ik nog iedere dag erg blij mee.”

Wie werken er bij WebshopOvername?

“Wij werken nu met z’n drieën: Karlein Lelieveld werkt inmiddels 2 jaar bij ons en is verantwoordelijk voor de dagelijkse processen op ons platform. Ben Koppenens is een van de oprichters en zijn primaire focus ligt bij de techniek van ons platform. Mijn eigen rol is vooral gericht op het overnameadvies dat we aan grotere proposities bieden.”

Wat doen jullie precies?

“WebshopOvername is een platform waar verkopers van online bedrijven actief worden gekoppeld aan kopers. Afhankelijk van de omvang van de verkoop, doen verkopers meer zelf via ons platform of voeren wij de werkzaamheden voor ze uit. In het eerste geval treedt WebshopOvername op als een marktplaats met ondersteunende functies. In het tweede geval treedt WebshopOvername actief op als overnameadviseur.”

Jullie zijn op zoek naar een nieuwe commerciële medewerk(st)er. Wat wordt de grootste uitdaging voor hem/haar?

“Samen met Karlein ben jij verantwoordelijk voor de dagelijkse activiteiten op ons platform. Dat houdt in dat je verkopers helpt bij het opstellen van aantrekkelijke verkoopprofielen (zie onze aanbodpagina) en deze publiceert. Voor onze klanten zijn jullie het eerste aanspreekpunt: de meeste vragen beantwoorden jullie zelf, lastige vragen zetten jullie door aan Ben of mij. Wanneer je goed bent ingewerkt ga je met verkopers dieper de materie in tijdens een intakegesprek. Het is dus belangrijk dat jij je goed kunt inleven in de verkoper en diens vragen en onzekerheden. Om een eerste contactmoment te laten converteren in daadwerkelijke klant die vervolgens succesvol is op ons platform is voor ons het meest bevredigende resultaat!”

Over welke eigenschappen moet je bezitten om deze uitdaging aan te gaan?

“Samen met Karlein verricht je de dagelijkse werkzaamheden op het platform en zelfredzaamheid is daarbij belangrijk. Maar misschien nog wel belangrijker is dat je ook hulp durft in te roepen wanneer je iets niet weet: het is belangrijker dat vragen van klanten goed worden beantwoord dan dat ze snel worden beantwoord. Verder vraagt het klantcontact om communicatieve vaardigheid en om een hoge mate van discretie.”

Hoe is de sfeer bij jullie?

“Wij weten van elkaar waar iedereen goed in is. De sfeer valt te karakteriseren als casual en persoonlijk in de omgang, maar professioneel en zakelijk op de inhoud. Versterking worden van harte welkom geheten .”

Wat zou je willen zeggen tegen iemand die deze functie overweegt?

“Solliciteer vooral als jij een uitdaging zoekt waarbij je de organisatie samen met ons naar een hoger plan kan tillen. Dat betekent dat je veel energie komt brengen, maar ook dat je veel energie krijgt van de groei die wij doormaken. Niet alleen wat betreft resultaten en productiviteit, maar ook de groei van onszelf!”