De aangeboden webshop is gespecialiseerd in de online verkoop van zogenaamde koffie capsules.
De webshop bestaat reeds enkele jaren en is initieel opgestart met een beperkt assortiment en marketingbudget. De shop is sindsdien gestaag gegroeid dankzij o.m. de sterke SEO posities en vanaf 2017 wordt een eigen merk gevoerd. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen met een omzet van bijna € 170k en een volgens de verkoper kunstmatig laag gehouden nettowinst van € 15k. De genormaliseerde winst over 2017 bedraagt aantoonbaar €27.000.
De omzet ligt de recente maanden rond € 20k per maand en het is de verwachting van de verkoper dat de omzet in 2018 de €250.000 zal overstijgen met een netto winst van €40.000. (genormaliseerd €60.000)
De verkoper ziet de grootste groeikansen in:
- uitbreiding naar buitenland (Denemarken, Duitsland, Frankrijk, UK).
- samenwerking met andere koffiepartijen of horeca ondernemers
- meer focus op B2B (hotels, horeca)
- abonnementsmodel uitbreiden
- op de markt brengen van meerdere (voordelige) eigen merken
- aanbieden van machines en koffiebonen
Het buitenland bevat veel potentie. De shop is gebouwd voor multi-store opzet en bevat al twee store-views. Landen als Frankrijk, Duitsland en Denemarken staan bekend als high-potential voor koffie webshops.
De Nederlandse en Belgische markt is verdeeld in gemakskopers, prijsvechters en luxeproducten. De aangeboden webshop bevindt zich op de grens tussen de eerste twee.
Ongeveer 70% van de kopers zijn bedrijven, kantoren of zzp'ers. Dit geeft ook een hoge herhalingsaankooprate, waardoor de huidige customer lifetime value boven de € 500 ligt en de marketingkosten voor deze bestaande groep laag zijn.
De vraagprijs is exclusief de aanwezige voorraadwaarde.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 168.776 |
Bezoekers / maand | 10000 |
Branche | Voeding |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |