De aangeboden webshop is in 2012 begonnen als een fysieke fournituren winkel en in 2013 is daar deze webwinkel aan toegevoegd. De onderneming levert hoofdzakelijk in Nederland en België.
Door het wegvallen van steeds meer fysieke fourniturenwinkels en markthandel zit de online verkoop van fournituren in de lift. Sinds de start van de webshop is er jaarlijks een groei in de verkoop van fournituren en aanverwante artikelen. De verwachting is dat die groei zich zal voortzetten. Met uitzondering van de fournituren zijn de overige artikelen die in onze webshop worden aangeboden 1 op 1 bestelbaar bij een aantal leveranciers.
De uitdaging ligt de komende jaren voornamelijk in het beheersbaar houden van de kosten en het vergroten van de organische vindbaarheid. Op dit moment heeft de shop een conversie van 2,9%. 50% van de bezoekers komt via betaalde advertenties binnen en 30% komt organisch binnen.
Leuke bijkomstigheid is dat er ook een app aan de webshop is gekoppeld alsmede een chatfunctie voor direct contact met de klant.
Deze webshop is een mooie aanvulling voor iemand met een ruim gesorteerde fournituren / handwerkwinkel. Er zitten ruim 1600 unieke artikelnummers in waarbij zeer veel artikelen nog een extra selectiescherm hebben wat betreft de kleurnummers en maten.
De inrichting van deze webshop heeft ongeveer een jaar geduurd op basis van 1fte.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 43.768 |
Bezoekers / maand | 5700 |
Branche | Hobby en vrije tijd |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |