De eerste versie van de aangeboden webshop is opgezet, omdat de verkoper zag dat ambachtslieden mooie producten maken maar vaak onvoldoende commercieel zijn om alle kansen in de markt te benutten.
De bezoekers en bestellingen komen nagenoeg allemaal organisch binnen (top 1-2-3 scores op relevante zoekwoorden). Er zijn relatief weinig bezoekers, maar wel van kwalitatief niveau. Bijna elk klantcontact is een verkoop.
Via de webshop worden in NL en soms in België en Duitsland tuin- en interieurproducten geleverd. Deze worden stuk voor stuk - op bestelling - met de hand gemaakt in Nederland en zijn dus niet retourneerbaar.
Er zijn door de jaren heen goede leveranciersrelaties opgebouwd. Deze worden warm overgedragen, maar een nieuwe eigenaar is niet afhankelijk van deze leveranciers.
Op de producten zitten gemiddeld hoge bruto en netto marges.
Per 2017 zijn de webshops in een aparte BV ondergebracht en zijn er eenmalige investeringen in dezelfde BV gedaan (o.a. aankoop inventaris). De winstcijfers zijn hiermee genormaliseerd.
Er is een mooie verdeling tussen particuliere en zakelijke klanten (ca. 50%-50%). Tot de klanten behoren gerenommeerde bedrijven, BN-ers, scholen, sportverenigingen en horeca.
Er wordt momenteel nog niets gedaan aan SEA / Affiliates / Facebook / Nieuwsbrief / enz.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 80.000 |
Bezoekers / maand | 3000 |
Branche | Overig |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |