De propositie bestaat uit twee separate ondernemingen die gezamenlijk worden aangeboden, maar ook apart van elkaar zijn over te nemen.
Het gaat om een groothandel in voedingssupplementen en om een webwinkel in voedingssupplementen. De webshop koopt het volledige assortiment in bij de aangeboden groothandel, welke ook alle orders aanneemt en afhandelt. De groothandel functioneert dus feitelijk als dropshipping partner. Beide ondernemingen werken dus intensief samen, en worden daarom ook in één koop aangeboden. Ze zijn wel goed te scheiden, mocht de voorkeur naar een van beide uit gaan.
De groothandel is ontstaan vanuit een therapeuten praktijk en bestaat inmiddels ruim 15 jaar. De webwinkel is later opgezet door een bevriende ondernemer met als doel het assortiment ook zelf direct aan consumenten te kunnen verkopen.
Beide ondernemingen zijn actief in de zogenaamde zelfzorgmarkt. Deze markt heeft in Nederland (2019) een omvang van €801,3 miljoen en sterk groeiend. Het is de verwachting dat de groothandel en de webshop goed zijn gepositioneerd om te profiteren van deze en verdere verwachte groei binnen het segment.
De aangeboden webwinkel heeft een laag retourpercentage (<1%) en bijzonder hoge klantwaardering cijfers.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 2,630,000 |
Bezoekers / maand | 14000 |
Branche | Voeding |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |