De aangeboden webshop verkoopt een specifieke groep bouwmaterialen gericht op de doe-het-zelver.
De webshop heeft in korte tijd uitstekende online posities behaald. Maar liefst 43% van de bezoekers vindt de webshop direct en 41% via zoekmachines. De conversie ligt op ca. 5%. De lage marketingkosten in combinatie met de hoge gemiddelde orderwaarde van €200 euro zorgt voor mooie marges.
De huidige eigenaar laat weten ongeveer 1 klantenservice vraag per dag te ontvangen. Dat dit zo laag ligt is vooral te danken aan de geoptimaliseerde webshop met waardevolle productinformatie. De orderafhandeling loopt via een fulfilment centre waardoor ook hier de tijdsbesteding minimaal blijft.
De webshop wordt verkocht doordat de eigenaar een tweede bedrijf is begonnen waar hij zich volledig op wilt richten. De vraagprijs is exclusief de over te nemen voorraad. De definitieve waarde van de voorraad wordt vastgesteld bij overname.
Meer weten over de waarde van een webshop? Bekijk het artikel: Webshop waarde FAQ.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 310.000 |
Bezoekers / maand | 2000 |
Branche | Bouwmaterialen |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |