Deze bedrijfsverkoop betreft een netwerk van 6 webwinkels en een drietal actieve Bol.com verkoopaccounts die vanuit 2 werkmaatschappijen (B.V.'s) worden geëxploiteerd. De verkoop betreft een aandelentransactie, wat vooral relevant is met betrekking tot de overdracht van Bol.com accounts.
De webshops zijn primair gespecialiseerd in de verkoop van non-food producten, met een focus op specifieke brilgerelateerde producten. De klantbeoordelingen zijn zonder uitzondering positief en de webshop heeft een jarenlange reputatie van het leveren van een optimale klantervaring.
De producten worden voornamelijk aangeboden onder eigen merken en hebben voornamelijk eigen GS1 codes. Dit is relevant voor merkbescherming en exclusiviteit op Bol.com. De producten met de grootste omzet en marge zijn naast merkbescherming ook geregistreerd en CE goedgekeurd als medisch hulpmiddel. De producten zijn klein en relatief laagwaardig, wat resulteert in voordelen zoals verzending via briefpost, kleine benodigde opslagruimte en lage retourpercentages. De bedrijfsvoering is volledig ondergebracht in een WMS, wat zorgt voor een zeer snelle en centrale orderverwerking.
De omzet van de webshop is sinds 2018 elk jaar verdubbeld. De webshop heeft een groot aantal SKU's in diverse niches, waarbij 80% van de omzet in het afgelopen jaar is behaald met 180 SKU's. Er liggen nog kansen voor uitbreiding van het assortiment, meer advertising en uitrol naar landen buiten Nederland.
Een gedetailleerde inkijk in het assortiment en de niche is mogelijk na het tekenen van een NDA en een verkennend gesprek. Volledige auditability is mogelijk door de aanwezige datahistorie.
Meer informatie over de verkoopbaarheid van Bol.com verkoopaccounts.
Kenmerken |
|
---|---|
Jaaromzet | € 325.000 |
Bezoekers / maand | 6000 |
Branche | Overig |
Netto Jaarwinst | Voor full members |
Personeel | Voor full members |
Tijdsbesteding / week | Voor full members |
Bestaat sinds | Voor full members |
Order afhandeling | Voor full members |
Webshop platform | Voor full members |